Jumat, 07 November 2008

Galeri Gerakan Tani Syarikat Islam (GERTASI)


Menhut Kakban bersama Gerakan Tani Syarikat Islam melalukan launching penghijauan bumi berkelanjutan di Sukabumi Selatan. Tampak Menhut Kakban dan Ketua Umum Pimpinan Pusat Syarikat Islam DR. Amrullah Ahmad didampingi Sekjen PP Syarikat Islam Drs. Djauhari Syamsuddin (tak kelihatan, fotografernya sentimen sama pak Sekjen SI he he..)
Syarikat Islam merupakan salah satu Ormas Islam mitra Departemen Kehutanan yang turut melaksanakan progran penghijauan bumi berkelanjutan . Turut serta menanam jutaan pohon diseluruh Indonesia yang diselenggarakann Organisasi Wilayah dan Cabang Syarikat Islam dengan sub organisasi Gerakan Tani Syarikat Islam (GERTASI)



1 komentar:

KANTI KOMPUTER INDONESIA mengatakan...

Kaum Syarikat Islam hendalah bangkit kembali menyelenggarakan managemen keumatan, meujudkan kehidupan Islam yang sesungguhnya berdasarkan pedoman yang jelas Al Qur’an dan sunnah rasullullah yang nyata. Mengajak umat bersyarikat dalam Islam membangun kesatuan visi dan misi Islam dalam satu format sistem politik dan bermasyarakat, berbangsa dan bernegara.